Sunteti aici: Fabricat in Iasi»Important,Noutati»Compania Cotnari anunta finalizarea unor investitii de 6 milioane de euro

Compania Cotnari anunta finalizarea unor investitii de 6 milioane de euro

Compania si-a marit capacitatea de depozitare, a replatat 360 hectare de vie si a achizitionat tractoare si utilaje noi.

Producatorul de vin Cotnari a investit in acest an sase milioane de euro, in principal in extinderea capacitatii de depozitare, replantarea a 360 de hectare de vie si achizitia de tractoare si utilaje noi, a anuntat ieri compania.

„Anul 2011 este un an bun si din punct de vedere al vinzarilor, prefigurindu-se o crestere a cifrei de afaceri cu 6% fata de anul 2010. Exportul are, de asemenea, un trend crescator“, se arata intr-un comunicat al companiei.

Potrivit site-ului Ministerului de Finante, producatorul iesean de vinuri a inregistrat in 2010 o cifra de afaceri de aproape 85 milioane de lei si a avut un profit de 1,95 milioane lei. Anul trecut in cadrul companiei lucrau 282 de angajati. „Zilele caniculare si fara ploi din lunile iulie si august au accelerat procesul de coacere a strugurilor in podgoria Cotnari. In acest an au intrat pe rod inca 240 hectare de vie plantate acum trei ani, intre care si primele 12 hectare de Feteasca neagra si 8 hectare cu Busuioaca de Bohotin. In prezent, cu o suprafata de 1.350 de hectare de vie pe rod, vom produce in acest an peste 12 milioane de kilograme de struguri“, se mai arata in comunicat.

Ieri, a fost prima zi de recoltat la combinatul iesean, primele soiuri care merg spre vinificatie sint 750 tone de struguri de Frincusa si Feteasca Alba. “Dupa finalizarea recoltatului, vom defrisa aproximativ 360 de hectare din via «batrina», pe care tot in aceasta toamna o vom replanta. Cu aceasta suprafata, plantatia de vie tinara din ultimii cinci ani va ajunge la aproximativ 80% din totalul suprafetei de 1.710 hectare (1310 hectare vie tinara)”, precizeaza aceeasi sursa.

Firma a intrat in acest an pe mai mult piete noi, printre care Emiratele Arabe. “Imbucurator este faptul ca am reusit sa intram si pe noi piete, cum ar fi Emiratele Arabe, dar cel mai important este ca, in urma derularii unui proiect de promovare a vinului pe piata Rusiei (proiect derulat cu sprijinul Uniunii Europene si al guvernului Romaniei), avem deja rezultate concrete. Primele cantitati de vin au plecat spre Moscova, iar acum urmeaza sa demaram actiuni concrete de promovare la raftul magazinelor.”, se arata in comunicatul firmei iesene.

Principalii concurenti ai firmei pe piata interna sint Murfatlar, Jidvei, Vincon Vrancea si Cramele Recas.

Sursa: www.ziaruldeiasi.ro

Comments

Leave your comment

Your Name: (required)

E-Mail: (required)

Website: (not required)

Message: (required)

Send comment