Sunteti aici: Fabricat in Iasi»Important,Noutati»Despre Adi Mironescu

Despre Adi Mironescu

   Pasiunea pentru design poate aduce bani frumosi

Articol de Roxana Nichifor

   Societatea Idegrafo a luat nastere in urma cu un an. Cu toate acestea, studentul iesean care a infiintat compania are deja clienti importanti atat din tara, cat si din strainatate.

   Idegrafo a luat nastere ca urmare a pasiunii pentru grafica si design. Adrian Mironescu, cel care a infiintat firma Idegrafo, a activat mai intai ca designer. „Primele contracte le-am avut in urma cu sase ani, din primul an ca student al Facultatii de Informatica. De atunci am desfasurat o bogata activitate profesionala ca designer independent, ca director de creatie sau ca si consultant. Baza mea este designul de identitate si branding, aceasta pentru ca, astfel, am o viziune mult mai larga asupra proiectelor!”, a declarat Adrian Mironescu. In functie de proiectele pe care le primeste, Adrian Mironescu lucreaza alaturi de o echipa cu tineri specialisti in programare, copywriting, PR si graphic design. „Designul si comunicarea sunt domenii fascinante! Permit intrarea in contact cu multa lume interesanta, cu diferite afaceri sau organizatii. Exista la fiecare pas provocari, de aceea sunt domenii foarte creative si in care nu te poti plictisi in nici un moment!”, sustine Mironescu.

   O firma care a luat nastere din pasiune

   Conform conducerii companiei, Idegrafo are ca „motoare” principale pasiunea si creativitatea. „Este, totusi, si o afacere, chiar daca inca una relativ tanara! Principala materie prima este creativitatea, iar aceasta exista din plin! E extraordinar sa faci ce iti place si sa fii platit bine pentru asta!”, precizeaza Mironescu. Incepind cu anul 2001, actualul director al companiei a desfasurat o bogata activitate profesionala ca designer independent, ca director de creatie sau ca si conducator al grupului studentesc de design WebGroup. Intre anii 2005 si 2006, Mironescu a activat ca director de creatie in cadrul firmei britanice INW. „Incepind cu luna aprilie 2006 am infiintat firma proprie de design Idegrafo, ca o noua etapa in evolutia profesionala!”, mentioneaza Mironescu.

    Cu toate ca joaca un rol important, echipa Idegrafo nu se teme de concurenta.

   „Cu siguranta exista concurenta, dar inca avem de asteptat in Romania pentru a putea spune ca este o adevarata industrie! Sint semne ca domeniul creste, ceea ce este foarte bine pentru toata lumea! Nu doresc sa anihilez concurenta, ci vreau chiar sa o incurajez! De exemplu, scriu pe Identity blog, un blog prin care incerc sa tin la curent micuta noastra breasla cu ce se intimpla important in domeniu sau prin prezentari pe care le sustin la evenimente!”, a precizat Mironescu. Costurile pentru un proiect variaza in jurul sumei de 1.000 de euro. Dar sunt cazuri in care, in functie de complexitatea proiectului, se poate ajunge si la citeva mii de euro. „Preturile sint relativ mici, comparativ cu marile companii care activeaza pe piata de profil. Noi am asteptat mai intii sa castigam experienta si apoi sa ne impunem. Experienta este cea care isi spune cuvintul!”, sustine Mironescu.

   Clienti cu renume

   De cind au intrat in acest domeniu, membrii Idegrafo au avut parte de clienti buni si de proiecte provocatoare. „Am lucrat si mai lucrez direct pentru Universitatea «Al.I. Cuza», Microsoft Romania, Habitat for Humanity, Facultatea de Informatica Iasi, British Council, Centrul Cultural Francez Iasi sau chiar cu Pavel Stratan! Pe lista de clienti se numara si firme din afara tarii, cum ar fi Innopay Olanda, Admira, The Office London Caffe sau, indirect, cu Erste Bank, Immorent, Synergy Communications, Romexterra Bank…”, a mentionat Mironescu. In acelasi timp, directorul firmei iesene are in spate o importanta activitate in domeniu. Adrian Mironescu a participat in acest an la seria de workshop-uri Maddays Branding, Planning, Publicitate la Iasi. De asemenea, a participat la conferinta internationala Brandcamp Bucuresti, de anul trecut, apoi a fost selectat in programul British Council „Industrii Creative” si in Programul de antreprenoriat pentru tineri „Business Without Borders”. Mironescu a fost selectat si pentru Bursa de Excelenta a Universitatii „Al.I. Cuza” si a fost membru organizator la „Romanian Symposium on Computer Science”, Iasi, 2004.

Sursa: JurnaluldeEst

Comments

Leave your comment

Your Name: (required)

E-Mail: (required)

Website: (not required)

Message: (required)

Send comment