Sunteti aici: Fabricat in Iasi»NOUTATI

NOUTATI

Plan de etichetare "Made in EU" a produselor alimentare

Comisia Europeana intentioneaza sa introduca etichetarea „made in EU” (Fabricat in Uniunea Europeana) pentru produsele alimentare si pentru bauturi, anunta site-ul EUObserver.com

Medalie de argint pentru agentia ieseana Grapefruit

Agentia ieseana de branding Grapefruit a cistigat medalia de argint in Franta, cu brand-ul Transavia. Premiul a fost acordat la sfirsitul lunii trecute in cadrul singurei competitii internationale destinate designului de ambalaj – Pentawards 2007, iar agentia ieseana a fost unica cistigatoare la categoria sa. Noua medalie inscrisa in plamares urca Grapefruit in topul celor celor mai premiate agentii de branding din Romania, dupa distinctiile obtinute in acest an in Rusia si SUA.

„Pentru acest  premiu am concurat cu alte 400 de agentii din intreaga lume. In final, noi am fost singurii cistigatori la categoria design de ambalaj pentru produse din carne si peste, pentru care am concurat cu brandul creat pentru Transavia”, sustine Marius Ursache, seful departamentului de creatie din cadrul Grapefruit.

Echipa de creatie de la Grapefruit a lansat noua identitate a brandului Transavia in iunie 2006, iar pentru designul de ambalaj au mizat pe simtul artistic al reputatului fotograf Razvan Voiculescu, cu care au si colaborat la acest proiect. Designul de ambalaj nu este insa singurul element al proiectului care a adus premii agentiei iesene.

In acest an, acelasi proiect a obtinut premiul „Merit” in competitia internationala ReBrand 100 Award 2007, precum si o nominalizare la „Identity: Best of the Best 2007”.

„La Grapefruit credem foarte mult in designul unor solutii care sa duca la o diferentiere puternica in piata, pentru a asigura succesul comercial al brandurilor clientilor nostri. Un produs devine un brand puternic si viabil doar in momentul in care are si spune o poveste altfel decit toti ceilalti”, dezvaluie secretul succesului in branding Marius Ursache.

Creata in 1999, la initiativa a trei ieseni creativi, agentia de branding Grapefruit a ajuns in 2007 la un portofoliu de 100 de clienti, din 13 tari.

Sursa: ZiaruldeIasi

Proceduri simplificate de inregistrare comunitara a marcilor

Producatorii nu mai trebuie sa-si inregistreze marca in toate statele UE. Firmele iesene detin 2.384 de marci inregistrate la nivel national.

Cu 1.500 de euro si o cerere la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM), patronii ieseni isi pot inregistra marcile in toate tarile Uniunii Europene.

Potrivit reprezentantilor OSIM prezenti ieri la Iasi, managerii obtin astfel un certificat prin care marca este protejata in UE. Proprietarii de posibile marci de circulatie internationala pot inlocui astfel vechea metoda de a-si inregistra marca in toate cele 26 de state ale UE prin intermediul unei institutii specializate.

„Ca urmare a integrarii in UE si a acordurilor intre statele membre, intreprinzatorii romani isi pot inregistra produsele ca marci traditionale cu o singura cerere si cu o singura taxa. Daca nici un stat membru nu se opune, marca va fi inregistrata in toate tarile membre, iar proprietarul va obtine un certificat cu care sa se prezinte in instanta daca ii sint incalcate drepturile”, a precizat Tatiana Radu, expert in cadrul serviciului de strategie marketing al OSIM.

Dupa cum au afirmat consilierii institutiei, marca este elementul de legatura intre produse si servicii si detinatorul acesteia. „Marca permite titularului investitii in publicitate, pentru a-si face cunoscute produsele, ca si investitii in calitate, pentru a creste increderea consumatorilor in acestea. Pe aceasta baza, titularul isi poate recupera investitiile facute in calitate si publicitate si isi poate creste profiturile. Titularul interzice astfel tertilor utilizarea acesteia fara consimtamintul titularului”, a explicat Constantin Cocos, seful serviciului de inregistrare marci al OSIM.

Potrivit statisticilor oficiale, Iasul este putin peste media pe judete la numarul de marci inregistrate la OSIM. Numarul total al marcilor inregistrate din judet este de 2.384, iar la nivel national exista aproximativ 65.000 de marci inregistrate. „Numarul de ordine la nivel national al marcilor inregistrate a ajuns la 85.000, dar multe nu mai exista in realitate. Alte 200.000 de marci din Uniunea Europeana sint protejate in Romania. Nu putem insa spune acum cite din acestea sint inregistrate si ca marci comunitare si nici in ce domenii sint cele mai mari”, a explicat Stefan Cocos, seful serviciului de inregistrare marci al OSIM.

La inceputul anului, „Ziarul de Iasi” a identificat 15 marci reprezentative din judet. In functie de notorietatea si de cifra de afaceri a respectivelor investitii, printre marcile importante ale Iasului se afla Polirom, Iulius Mall, Kosarom, Conex, Irina Schrotter, Nichi Cristina Nichita, Grapefruit, Cotnari, Bucium, Antibiotice, Perdele Pascani, Ulei Unirea, Ravioli, Promilch lactate si tirgurile Camex.

Articol preluat din ZiaruldeIasi

Autor: Ancuta BALAN

Iesenii s-au intors cu sacul de premii de la SIMFEST

    Autor: Claudia CRAIU

    Marele premiu la cea de-a V-a editie a Festivalului Televiziunilor Locale si Producatorilor Independenti SIMFEST, de la Tirgu Mures, a revenit creatorilor independenti ieseni Alina Titei, Titus Ceia si Dana Ceia. Echipa Rofilco Film Studio, cea care a spart topurile de vizionari pe site-ul Youtube cu parodia „Budai Beer“, a cistigat trei premii. Productii realizate de Carmen Scutariu si Carmen Olaru, de la TVR Iasi, au primit, de asemenea, distinctii importante.

    La inceputul acestei saptamini, citiva ieseni creativi s-au intors de la Festivalul Televiziunilor Locale si Producatorilor Independenti de la Tirgu Mures cu unele dintre cele mai importante premii.

    Cele mai multe distinctii au revenit firmei de productie Rofilco, ai carei membri au primit nu mai putin de trei premii: „Cel mai bun eseu cinematografic”, pentru filmul „Cum ar fi daca…”, realizat de Alexandru Condurache, mentiune pentru „Productia de divertisment”, pentru parodia „Budai Beer – Indubitabil”, realizata tot de Condurache, si premiul pentru „Cel mai bun CD de prezentare”, „Vino sa-mi cunosti orasul”, un material cu si despre Iasi.

    „De fapt, acolo au fost premiate munca lui Alex Condurache si capacitatea lui de a scoate numai lucruri de calitate. Este genul de om care nu face rabat la calitate, iar acest lucru se vede. Si acum trei ani, cind am participat prima data la acest festival, am primit tot trei premii”, spune managerul Rofilco Film Studio, Valentin Burlacu.

    Firma sa implineste anul acesta 15 ani de la infiintare, iar cele trei premii sint, asa cum spune el, cel mai frumos cadou. „Montajul, sunetul si muzica celor doua filmulete despre Iasi si despre monumentele din oras au fost foarte apreciate de juriu. La spoof-ul «Budai Beer» toata lumea a ris cu pofta. L-au incadrat la sectiunea divertisment pentru ca nu stiau exact unde sa-l puna”, mentioneaza Burlacu.

     Tot el ne-a spus ca simbata incep filmarile la episodul doi al parodiei care a avut, in aproximativ 150 de ore de la lansarea pe site-ul Youtube, 100.000 de vizitatori.  Daca echipa Rofilco s-a intors de la Tirgu Mures cu trei premii, creatorii independenti Alina Titei, Titus Ceia si Dana Ceia au fost incununati cu Marele premiu SIMFEST, pentru documentarul ancheta „Ochii legati ai justitiei”.

    „Orice premiu conteaza. Acesta reprezinta recunoasterea muncii unei echipe, din care face parte, alaturi de Titus si Dana, si operatorul Cristian Nedelcu. Juriul a fost impresinat de povestea aproape absurda a unei tinere care a facut puscarie desi nu era vinovata. Iar totul a pornit de la minusurile existente in sistemul de justitie”, explica Alina Titei. Echipa din care face parte a mai obtinut si anul trecut un premiu pentru ancheta.

    Pe podiumul festivalului de la Tirgu Mures au urcat si Carmen Scutariu, de la TVR Iasi, care a primit premiul „E.ON Gaz Romania” pentru cel mai bun reportaj de stiri, intitulat „Scoala cu rindul”, si Carmen Olaru – pentru cea mai buna ancheta TV: „Vai, ce de ingeri sint aici”. ”

Agricultorii, invatati sa-si breveteze produsele

    de Alina Busuioc

    Directia pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala (DADR) Iasi gazduieste, astazi, in Sala Mare a institutiei, un seminar despre importanta inregistrarii produselor traditionale. „Daca nu vom constientiza la timp ca brevetarea produselor specifice zonei noastre este o necesitate, riscam sa le pierdem. Ne vom trezi ca vor veni vecinii nostri bulgari sa ne ia borsul sau muraturile si sa ne interzica sa le mai vindem tocmai pentru ca nu am facut cand trebuia aceasta formalitate“, a spus Constantin Arustei, seful DADR Iasi.

    15 marci inregistrate
    La seminar au fost invitati toti producatorii agricoli din judet care vor sa afle atat pasii necesari pentru inregistrarea produselor, cat si avantajele care pot decurge din aceasta operatiune. „Inregistrarea licentelor nu este complicata, dar micii intreprinzatori nu stiu acest lucru si au ezitari“, explica Arustei.
Cele mai noi marci traditionale ale Iasiului sunt „Cozonacul Domnesc“, inregistrat de societatea N&F Belvedere, „Malaiul de Hartoape“, produs de Midal Impex si „Malaiul Crivesti“, fabricat de AF Constantinescu Ioan. Potrivit oficialilor Directiei Agricole, Iasiul are inregistrate, in acest moment, 15 produse traditionale.

    Sursa: Evenimenul Zilei.

Firmele iesene platesc bani grei pentru a-si proteja afacerile prin marca inregistrata

Articol de ROXANA NICHIFOR

      Companiile iesene isi pot proteja afacerea prin inregistrarea marcii la OSIM. Numele unei companii poate deveni adesea obiect de „santaj” in cazul in care acesta nu este „marca inregistrata”. Printre companiile cele mai importante din Iasi care si-au protejat marca prin inregistrarea la OSIM se afla grupurile de firme Conex si Kosarom.

      Proprietatea asupra unei marci este data de certificatul de inregistrare acordat de catre Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM). O marca se poate proteja la nivel national sau international, blocind un singur domeniu de activitate sau chiar mai multe. Se pot bloca indurstria alimentara, constructiile, imbracamintea etc. Companiile puternice, care tin la identitatea marcii lor, blocheaza toate clasele. De aceea, cine va dori sa produca suruburi, de exemplu, sub brandul Coca-Cola va avea mari probleme de ordin legal. „Pentru orice demers in acest sens, exista consilierii de proprietate intelectuala, care au grija de toate elementele necesare inregistrarii unei marci. La noi vin firmele cu intentia de a inregistra o marca, iar noi le oferim cadrul legal pentru actiunea lor!”, a declarat un reprezentant al Institutului National de Inventica Iasi.

      Marca unica pentru fiecare societate

      In Romania pot exista 100 de societati cu raspundere limitata (SRL) cu acelasi nume. Cu toate acestea, doar o firma poate sa detina marca inregistrata pe o anumita clasa si sa le interzica tuturor celorlalte sa comunice folosind numele in cauza. „Firma Asam Iasi are marca inregistrata la OSIM! Nu am avut probleme de suprapunere cu alte denumiri. O situatie de acest gen am avut pe firma Conex Iasi, cu operatorul de telefonie mobila Connex, actualul Vodafone. Totusi, situatia nu a fost tergiversata prin «plimbari» pe la instantele de judecata sau alte aspecte de acest fel!”, a declarat ieri Ruxandra Crisan, PR manager al grupului de firme Conex Iasi.

      Personalizarea poate stopa frauda

      Nu se pot inregistra marcile care sint compuse doar din cuvinte comune, intrate in limbajul curent sau care sint identice sau similare cu alte marci inregistrate, folosesc numele propriu sau imaginea unor persoane publice fara acordul acestora sau cele care induc consumatorii in eroare cu privire la provenienta lor geografica. Desi exista firme cu nume comune, generice, de tip Vulcanizare SRL sau Croitorie SRL, acestea nu vor putea fi inregistrate niciodata la OSIM. Un nume existent in dictionar, care denumeste o categorie, nu poate fi inregistrat ca marca. De aceea nu exista pe piata marci de tipul „Suc” sau „Bomboane”. „Nu am avut cazuri care in care firmele au ajuns in instanta pentru un nume inregistrat la OSIM. Exista si tot felul de tertipuri de acest gen prin care se inregistreaza la OSIM numele unei firme deja existente pe piata, dupa care se solicita anumite foloase de ordin material pentru ca societatea respectiva sa poata folosi denumirea in continuare”, a declarat Catalin Neagu, consilier iesean pe probleme de proprietate industriala.

      Protejarea afacerii costa

      O marca puternica este aceea care se bucura de o reputatie buna pe piata. In afara de servicii sau produse de calitate, este nevoie de un proces de branding coerent. Numele, sloganul si logotipul unei afaceri contribuie la crearea unei perceptii favorabile, la recunoasterea si asocierea identitatii companiei cu obiectul ei de activitate si cu beneficiile pe care respectiva marca le ofera clientilor ei. Grupul de firme Conex nu este singurul exemplu din Iasi. Kosarom are inregistrate la OSIM toate produsele pe care le produce si comercializeaza, acoperind intregul domeniu. In acelasi timp, companii precum Unirea, Melcret, Antibiotice, Cotnari, Casa Lebada, Iasisting, Grapefruit sau Societatea civila profesionala de avocati „Gheorghiu&Nechita” au marci inregistrate, tocmai pentru a-si proteja afacerile.

      Pentru firmele care vor sa inregistreze o marca, costurile nu sint tocmai mici. In conditiile in care se opteaza pentru acoperirea unei singure clase, pretul ajunge la putin peste 250 de euro. Firmele care vor sa acopere toate cele 46 de clase existente trebuie sa scoata din buzunar un pret inzecit, ajungind la 2.400 de euro.

      Ce este marca inregistrata

      Marca inregistrata poate fi un nume (marca verbala), un semn grafic, marca figurativa, sau o combinatie a celor doua. Prin inregistrarea unei marci se blocheaza posibilitatea ca alte firme sa comunice cu un nume, slogan similar sau identic cu al companiei care l-a gindit initial. De asemenea, se evita pierderea dreptului de a folosi un nume, un slogan sau un logotip in favoarea unei companii care a inregistrat ca marci respectivele cuvinte, propozitii sau desene.

Topul universitatilor din Romania

Topul universitatilor din Romania

1. Universitatea „Al.I. Cuza” din Iasi

2. Universitatea „Babes-Bolyai” din Cluj-Napoca

3. Universitatea Bucuresti

4. Universitatea Politehnica din Bucuresti

5. Universitatea Tehnica „Gh. Asachi” din Iasi

Detalii in Evenimentul zilei.

Burse pentru elevii din mediul rural

   O initiativa a „Ziarului de Iasi” a devenit lege

Autor: Ioana DOBOS
   Cele doua camere ale Parlamentului au adoptat o lege care extinde practic la nivel national proiectul „Burse pentru elevii din mediul rural”. Cel mai probabil chiar din toamna, proiectul va fi aplicat in toate judetele tarii.

   O initiativa a „Ziarului de Iasi”, sustinuta si aplicata in judet inca de acum 6 ani cu ajutorul Inspectoratului Scolar Judetean, va fi aplicata in intreaga tara dupa ce modelul a fost preluat de un grup de parlamentari si transformat in lege. Proiectul, printre initiatorii caruia se afla si parlamentarii ieseni Mihai Dumitriu (fost inspector general al ISJ), Ion Solcanu si Anghel Stanciu, a fost recent adoptat in ambele camere parlamentare, urmind a fi promulgat de Presedintie pentru a intra in vigoare. E vorba de initiativa „Burse pentru elevi saraci, dar inteligenti din mediul rural”, gestionata de Asociatia „Proruralis” si initiata de „Ziarul de Iasi”. Actul normativ ar putea intra in vigoare chiar din anul scolar 2007-2008, si prevede sustinerea a cite 25 de elevi din fiecare judet cu bani de la buget pentru a-si continua studiile la oras.
Legea isi propune infiintarea in fiecare judet a unei clase cu elevi capabili de performanta care provin din mediul rural si ale caror familii au venituri sub o treime din salariul minim pe economie, pe membru de familie. Practic, inspectoratele scolare vor trebui sa selecteze anual 25 de absolventi de scoala primara din mediul rural, in baza unor teste care stabilesc performanta scolara si in baza unei anchete sociale. Activitatea va fi coordonata de inspectoratele scolare si realizata de Centrele Judetene de Asistenta Psihopedagogica. Efortul bugetar este estimat la 70 de euro lunar pentru fiecare elev. Potrivit proiectului de lege, in clasa a cincea ar putea fi scolarizati la nivelul tarii 1.025 de elevi.
   La Iasi, existenta unor burse pentru scolarii merituosi de la sate care nu au posibilitati materiale a devenit deja o traditie. In proiectul „Burse pentru elevii din mediul rural” sint inclusi in prezent 80 de copii. Mai mult decit atit, presedintele Asociatiei „Proruralis” spune ca au fost selectionati la sfirsitul acestui an scolar alti 15 elevi, care vor forma din toamna o noua clasa. Elevii beneficiaza de burse de studiu din partea unor oameni de afaceri sau asociatii, care s-au angajat sa le asigure astfel costurile scolarizarii la licee de elita din Iasi. Fara burse, nici unul dintre acesti copii cu o inteligenta peste medie, dar extrem de saraci, nu ar fi avut vreo sansa de a beneficia de o educatie de calitate. „Bursele care ar putea fi sustinute din fonduri guvernamentale sint o idee foarte buna. Printre initiatorii legii sint persoane care au ajutat de-a lungul timpului la implementarea proiectului nostru, ceea este imbucurator. Este un exemplu despre cum o idee a societatii civile poate sa devina lege”, este de parere Victor Geangalau, presedintele Asociatiei „Proruralis”. El a mai spus ca proiectul initiat de „Ziarul de Iasi” va continua, deoarece sint deja peste 80 de elevi inscrisi in program, care trebuie sa-si finalizeze studiile.

Pages:« Prev1234567891011121314Next »