Sunteti aici: Fabricat in Iasi»NOUTATI

NOUTATI

Mediul de afaceri iesean cere sprijinul autoritatilor publice 5 masuri care sa relanseze economia Iasului

Un set de 5 masuri, dintr-un total de peste 40 de propuneri privind mecanismele de sprijinire a firmelor iesene de catre autoritati au fost adunate de mediul de afaceri intr-un raport menit sa deschida ochii organelor de decizie. Fara un set de masuri concrete care sa ridice firmele din impasul provocat de criza, economia judetului nu poate avea decat un viitor sumbru, fara investitii si cu mii de falimente.

Pornind de la o analiza a produsului intern brut, care arata ca cea mai mare contractie a PIB a avut loc in judetul Iasi, adica o diminuare a economiei cu 978 de milioane de lei, pana la 14,87 miliarde lei, Asociatia Oamenilor de Afaceri (AOA) Iasi, in parteneriat cu Asociatia Pro Asis, Asociatia Carmen si Asociatia Super Tineri au organizat o audiere publica pentru a gasi solutiile de sprijinire a mediului economic. Potrivit asociatiei, printre semnalele care arata o inrautatire a situatiei din judet se numara scaderea investitiilor straine cu 93% in trimestrul trei 2011, comparativ cu perioada similara din 2008, diminuarea numarului de angajati cu aproape 7.000 de persoane, pierderea a 40 de milioane de euro de la bugetul local prin transferul obligatiilor de plata ale sediilor secundare la unitatile mama sau cheltuielile bugetare mari pentru asistenta sociala. „Au aparut foarte putine propuneri din partea mediului de afaceri. De aceea noi mergem cu lucruri concrete, iar daca cineva se opune inseamna ca este impotriva dezvoltarii Iasului. Daca se invoca lipsa de timp sau de specialisti, facem noi totul ca sa mearga pentru ca ne cerem drepturile. Nu vrem ca oamenii de afaceri sa plece”, ne-a declarat Gheorghe Plesu, presedintele AOA Iasi. » Citeste tot

Drumul nebatatorit al vinului

Zona Iasului, ca si alte zone din tara, se poate lauda cu o bogata paleta de crame si vinoteci. Un punct forte pentru turismul local daca ar fi exploatate la adevarata valoare aceste atractii. Timid, atat agentiile de turism, cat si podgoriile de renume au inceput sa atraga turisti prin aroma vinurilor locale. Preturile sunt inca la un nivel ridicat, insa tinand cont ca degustarea licorilor este o pasiune, impatimitii inchid ochii la astfel de sume.

Bahus ar fi mandru sa afle ca in cramele iesene vin tot mai multi vizitatori. Iar numarul lor ar putea fi si mai mare daca aceasta „nisa” ar fi promovata intens si daca tarifele ar fi accesibile si turistilor locali. In vara anului 2010, agentia ieseana de turism Icar Tours a demarat un proiect ambitios de reinviere a drumului vinului de Iasi. Timp de aproximativ un an, agentia a organizat la anumite intervale de timp degustari la Casa Olteanu, Cramele Copoului, Agroindustriala Bucium, Casa Bilius, Cotnari, Vinia si Muzeul Viei si Vinului din Harlau. „Este vorba despre o serie de evaluari si degustari. Am avut in jur de 20 de grupuri generate de noi, insa raspunsul pietei arata ca si alte agentii au avut cereri pentru astfel de evenimente. Noi credem ca vinul este parte din brandul turistic al Iasului. Drumul vinului se imbina foarte bine cu celalalt program educational al nostru – Tur de oras gratuit – pe care il vom continua din luna mai”, ne-a declarat Florin Barhalescu, directorul general al Icar Tours. Potrivit acestuia, tarifele au fost calculate in functie de numarul de vinuri degustate, locatie si numarul de persoane prezente, variind intre 30 si 85 de lei doar pentru degustare. La cerearea turistilor a fost disponibil si un pachet „city break” in cadrul caruia au fost vizitate trei crame. » Citeste tot

POSCCE: Sprijin pentru implementarea standardelor internationale

Fonduri nerambursabile pentru implementarea standardelor internationale
POSCCE: AP 1 „Un sistem de productie inovativ si ecoeficient”, DMI 1.1 „Investitii productive si pregatirea pentru competitia pe piata a intreprinderilor, in special a IMM”

Obiective:
– Consolidarea si dezvoltarea durabila a sectorului productiv;
– Crearea unui mediu favorabil dezvoltarii durabile a intreprinderilor.

Beneficiari eligibili:
– Microintreprinderi
– Intreprinderile mici;
– Intreprinderile mijlocii;
– Societatile cooperative. » Citeste tot

IASI. Anul 2011 a fost un an de exceptie pentru Cotnari, care face bilantul atat al productiei, cat si al investitiilor.

Producatorul de vin Cotnari din Iasi si-a propus ca anul viitor sa ajunga la exporturi de 15% din cifra de afaceri, in conditiile in care in 2011, ponderea exporturilor este de 10-12% din business. Daca proiectia companiei este atinsa, exporturile ar putea genera 3 milioane euro anul viitor.
Producatorul de vin Cotnari din Iasi si-a bugetat pentru 2012 o crestere cu 5% a cifrei de afaceri. Compania ieseana, care potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finante, a avut anul trecut un rulaj de 84,5 milioane lei (20 milioane euro) – estimeaza ca va obtine in 2011 o crestere de aproximativ 6% a afacerilor.
„Anul 2011 este un an bun. Avem o crestere a exporturilor, dar si o recolta foarte buna. Productia este 8 milioane de litri de vin, iar investitiile pe care le-am derulat anul acesta sunt de 6 milioane de euro in vie, utilaje si modernizarea cramelor”, a spus Catalin Grecu, directorul de marketing al Cotnari.

Sursa: www.oradeiasi.ro

Povestea unei afaceri de succes: de la faliment la 20 de milioane de euro, in doar patru ani.

IASI. In 2007 era pe punctul sa renunte la afaceri, iar patru ani mai tarziu se lauda cu una din cele mai mari cresteri intre firmele din judet. E vorba de pascaneanca Doina Cepalis, care conduce societatea TE-ROX Prod SRL, unitate care produce scaune auto pentru copii.
„Firma s-a nascut pe fosta Integrata Pascani. Am cumparat aceasta societate in anul 2000, cu un exces de personal si cu echipamente din anii 50”, isi aminteste Doina Cepalis.
Ea spune ca sapte ani a facut productie de in si canepa, iar in 2007 afacerile s-au prabusit dramatic, din cauza concurentei acerbe pe plan extern, mai ales pe zona China.
„De frica, am gasit o nisa. Eram atunci la cativa pasi de a cadea. Am decis sa producem scaune auto pentru copii. Am pornit cu zece angajati si am ajuns la o mie”, a spus Cepalis.
Pascaneanca spune ca inceputul a fost greu, pentru ca nu avea credibilitate in fata bancilor.
„Am apelat la formule atipice. Luam materie prima din Vest, apoi produceam si incasam repede. Bancile din Pascani nici nu m-au primit in audienta la inceput”, a afirmat Cepalis.
Ea afirma ca initial, a ocupat piata din Europa, apoi s-a extins catre America si Japonia. Doina Cepalis sustine ca, pentru a reusi in afaceri, ai nevoie de vointa, putini bani, curaj si o doza de nebunie.
„In 2007, puteam da halele pentru comert, pentru ca fosta Integrata functiona pe o suprafata impresionanta. Nu am facut asta”, spune femeia.
Exporturile companiei sale se fac 365 de zile, inclusiv de sarbatori. Visul sau? „Vreau sa ajung sa fac produsul complet si apoi sa devina un brand”, declara Doina Cepalis.
Anul trecut, firma sa a avut o cifra de afaceri de 80,8 milioane de lei. Cresterea medie a afacerii pe ultimii doi ani a fost de 123 la suta.

Sursa: www.oradeiasi.ro

CONCURSUL GUINESS BOOK "FABRICAT IN IASI"

Castigatorul Concursului Guiness Book „Fabricat in Iasi” este Adelina Stefan, Presedinte ASDMARK – Asociatia Studentilor din Domeniul Marketing.
Cea mai mare piramida construita din sticle de vin.
Cel mai mare pahar de vin.
Numele Municipiului Iasi construit din sticle de vin.
Cea mai mare sticla construita din sticle de vin.

Alte propuneri
Ovidiu Valentin-Luca, Presedinte Liga studentilor U.S.A.M.V. – Cel mai mare lant al prieteniei.
Ionut-Silviu Tiron, Presedinte Liga Studentilor Economisti – Numele Municipiului Iasi construit din caramizi.

Criteriile de selectie au fost urmatoarele:

  • Participantul la concursul de idei sa fie student iesean;
  • Ideea sa fie legata de un produs, sau o gama de produse, „Fabricate in Iasi”;
  • Ideea sa fie originala si sa conduca la inscrierea Iasului în Cartea Recodurilor.

Milioane de euro vor fi investite in depozite de fructe si legume

Agricultura romaneasca sufera de numeroase handicapuri, iar unul dintre cele mai dureroase este lipsa spatiilor de depozitare a fructelor si legumelor. Piata de desfacere se aglomereaza, de regula, in perioadele de recoltare, incurajand preturi de comercializare nestimulative. Intelegand ca in piata agroalimentara chiar si cateva zile conteaza pentru a obtine un pret superior, tot mai multe persoane din judetul Iasi au demarat proiecte pentru construirea de depozite.

4 milioane de euro – investitia intr-un depozit la Tomesti » Citeste tot

Compania Cotnari anunta finalizarea unor investitii de 6 milioane de euro

Compania si-a marit capacitatea de depozitare, a replatat 360 hectare de vie si a achizitionat tractoare si utilaje noi.

Producatorul de vin Cotnari a investit in acest an sase milioane de euro, in principal in extinderea capacitatii de depozitare, replantarea a 360 de hectare de vie si achizitia de tractoare si utilaje noi, a anuntat ieri compania.

„Anul 2011 este un an bun si din punct de vedere al vinzarilor, prefigurindu-se o crestere a cifrei de afaceri cu 6% fata de anul 2010. Exportul are, de asemenea, un trend crescator“, se arata intr-un comunicat al companiei. » Citeste tot

Pages:« Prev1234567891011121314Next »